Nieuws - Verslagen wedstrijden

foto: Dre's MX  Pics

WK - Kramolin (Tsjechië) - 11 en 12 mei 2019


Helaas een pechdag voor smxteam-keuben bij het wk in kramolin (cz).

In de vrije training verliep alles goed, echter vonden we dat de motor wel wat agressiever mocht reageren. Na het plaatsen van andere sproeiers klonk de motor al een stuk beter.

De tijdtraining werd afsgeloten op de 11e plaats. Mede dat we meerdere wedstrijden hebben gemist dit jaar door mike's blessure waren we hier erg tevreden mee.


De kwalificatie race verliep helaas niet volgens plan, er viel zeer veel regen vandaag waardoor het rijden eerder overleven werd. Wij lagen op een goede 9e plaats. Dit zou een rechtstreekse kwalificatie betekenen. De motor begon de laatste rondes beroerder te lopen door het vele water wat hij te verduren kreeg. Helaasoverleefde de motor de laatste ronde niet en moesten we teleurgesteld duwend terug naar de camper.


De last chance was helaas ook na 1.5 ronde voorbij, dit omdat er moest uitgeweken voor een team dat vastreed en er door een flinke waterplas gereden moest. De motor liep hierna slecht en er we kregen de kans niet een snelle ronde te plaatsen om bij de eerste 6 te zitten.

Helaas, maar we hebben ervaring opgedaan en zijn hierdoor ook weer sneller gaan rijden.


Binnenkort zijn we weer in nederland te vinden. Een wedstrijd om het open nederlands kampioenschap in halle.


Tot daar! #25

IMBA - 14 april 2019


Lars en Mike hebben de eerste IMBA wedstrijd er op zitten. In de daguitslag zijn de heren derde geworden. Deze plek was zeker meer als gehoopt en verwacht.
De eerste manche werd een 4e plaats behaald, de 2e en 3e manche leverde beide keren een derde plaats op.

Een volledig verslag van de wedstrijd volgt nog. 

Onderstaand alvast een aantal foto's, met dank aan Rudy van Mol van SMXPics.be

IMBA - nieuws  - 10 april 2019


Vanavond hebben Mike en Lars voor het eerst sinds het ongeluk in Eersel samen getraind in Geldermalsen. Voor Mike voelde het nog wel stijfjes aan maar het gevoel was goed. Reden om te besluiten om alsnog aankomend weekend af te reizen naar Wohlen Zwiterserland voor de eerste IMBA-wedstrijd van dit jaar. 

In Zwitserland zullen Lars en Mike gaan proberen om in ieder geval punten te pakken voor het klassement, zodat de achterstand op de concurrentie zo klein mogelijk is.


Wij houden u uiteraard op de hoogte!

Seizoensopening in Eersel - 25 februari 2019


Helaas is de openingswedstrijd van het seizoen in Eersel uitgelopen op een grote teleurstelling voor Mike en Lars.


Afgelopen zaterdag 24 februari hebben Mike en Lars op het circuit van Varsseveld getraind en het nieuwe zijspan getest. Beiden waren na afloop tevreden over de voortgang en het nieuwe span en keken uit naar de seizoensopeningswedstrijd in Eersel.


Al bij de training in Eersel sloet het noodlot toe. Het voorwiel van het span sloeg vast in het zand waardoor Mike en Lars hard ten val zijn gekomen. Mike heeft vervolgens het span bovenop zich gekregen en is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis van Tilburg. In eerste instantie heeft men daar inwendige kneuzingen geconstateerd, echter uit nader onderzoek is gebleken dat de alveesklies is gescheurd. Mike is inmiddels overgebracht naar het ziekenhuis van Nijmegen en zal daar verder onderzocht en mogelijk geopereerd worden.


Wij houden u via deze website op de hoogte.


Namens Lars en Mike #25

IMBA Norley England  15-07-2018


Vandaag hebben we wedstrijd gehad in Norley (England) dit was een EK. De vrije training: het was een zanderige baan met een harde ondergrond, we hebben een paar ronden gereden, maar vonden het allebei niet lekker gaan. We hebben wat aan de vering veranderd en ook aan het kastje van de cdi. De tijdtraining: deze ging heel goed we voelde een wereld van verschil, na wat rondes aanzetten hadden we een 2e tijd geklokt met 0.040 sec op de nummer 1! Hier waren we tevreden mee. De 1e manche: we hadden een wat mindere start en kwamen als 5e door, we reden na een aantal ronden terug naar de 2e plek. Deze konden we vasthouden, we kwamen wat dichter bij de nummer 1, totdat ik (Lars) opgepompte onderarmen kreeg, de laatste ronden waren heel taai en hebben hem daarom ook op safe uitgereden. De 2e manche: we hadden een slechte start en kwamen als 7 of 8e door, we konden ons zo terug rijden naar een 6e plaats na een aantal ronde lagen we op een 4e plaats en reden we naar de nummer 3 toe, ik (Lars) kwam niet lekker in mijn wedstrijdritme, en merkte dat de laatste aantal ronden zwaar gingen worden, we eindigde als 4e strak achter de nummer 3. De 3e manche werd afgelast doordat er een ongeluk was gebeurd bij de dames klasse en hier een trauma helikopter voor moest komen, dit betekende dat we in totaal 3e waren. 

                                                                                                                                                                            Gr. Lars & Mike #22           

Feldkirch  01-07-2018


Gisteren hebben we een EK wedstrijd gehad in Feldkirch (Oostenrijk). Dit was de 2e ronde van het IMBA kampioenschap. En we stonden 6 punten achter op de koploper. De vrije training: We hebben onze rondes gereden en de baan goed verkend omdat we hier beide nog nooit waren geweest, het was een snel kort baantje en niet al te breed. De tijdtraining: We gingen als eerste de baan in dit als voordeel een vrije baan te hebben, dit verliep vrij goed en we klokte een 3e tijd. Deze werd later door een ander team overtroffen. Dit betekende dus een 4e tijd. Hier waren we blij mee. De 1e manche: We hadden een goede start en kwamen als 2e door, deze plaats hebben we een aantal ronde vast kunnen houden totdat er een andere combinatie kwam die uiteindelijk aan kop ging. We lagen 3e strak achter de nummer 2 dit was een linkse combinatie. Het was heel moeilijk inhalen. We finishte strak achter de nummer 2. De 2e manche: We hadden weer een goede start en kwamen als 3e door, vrijwel heel de manche op deze positie te hebben gereden, konden we 4 rondes voor het einde de 2e plaats overnemen, we zijn als 2e gefinished. De 3e manche: We hadden een super start en gingen als 1e weg, we hebben 4 ronden de 1e plaats vast kunnen houden, omdat de baan was gesproeid en we weinig grip hadden, later in de manche werd de leider moe, en konden we de kop zonder problemen terug overnemen, we hebben deze manche dus gewonnen!!! In totaal waren we 2e! In het klassement staan we nu op 1!! Met 11 punten voorsprong Mike en ik (Lars) gaan er alles aan doen om deze plaats te behouden, Dit weekend hebben we een EK in Frankrijk Vierzon .


Gr. Mike & Lars #22

GP Lommel  24-06-2018 (Belgie).


De vrije training in de B-groep liet al snel merken dat dit een zwaar weekendje ging worden. De baan was erg droog door de warmte van de laatste tijd en lag er al snel zwaar bij. We konden een redelijke tijd noteren in de vrije training maar wisten dat het in de tijdtraining het belangrijkst was. Deze ging echter zeer goed met eerst een 5e tijd. Hierna werden er een paar snelle rondes gereden door andere teams en kwamen we op de 8e plaats. Hier waren wij niet tevreden mee en gingen nog 1x goed aanzetten. Dit resulteerde in een boven verwachte 3e tijd ,dit betekende dus als 3e naar het starthek toe voor de kwalificatie race.


De start hiervan was niet zo heel goed maar konden al snel aanpikken bij andere teams en ook passeren. We kwamen op een 5e plaats te liggen en hielden er een stevig tempo in. Dit resulteerde in een mooie 4e plaats op de finishlijn.


We mochten door onze goede kwalificering als 8e naar het starthek. mijn reactie op het hek was niet al te goed, en we ondervonden teveel wielspin waardoor we slecht weg waren en dus ook een slechte start hadden, we begonnen de race op plaats 20/21. Lars en ik waren het daar niet mee eens en kwamen met een goede snelheid en mooie inhaal manoeuvres naar voren. Op de finishlijn kwamen we uit op een 10e plaats, hier waren wij beide zeer tevreden mee.


De tweede manche hadden we een betere start en kwamen we uit op de 7e/8e positie. de hele baan was gevlakt wat ons een beetje in het nadeel bracht omdat wij met een linkse bak rijden en dus moeite hadden sporen te creëren. We moesten 2 plaatsen prijs geven aan de nr2. en nr10. uit het W.K. hier namen wij vrede mee en konden na een mooie strijd opnieuw als 10e over de finishlijn komen.


Dit betekende een mooi aantal WK punten. namelijk 22! wat goed is voor een 25e plaats in de tussenstand van het WK. Na pas 1x punten te hebben behaald.


Nu word alles klaargemaakt en gaan we ons opmaken voor 3 achtereenvolgende EK-IMBA wedstrijden 01/07 Feldkirch Oostenrijk  -   08/07 Vierzon Frankrijk -  15/07 Norley Engeland                  de komende 3 weekenden.


Gr. Mike & Lars #22


O.N.K Varsseveld  20-05 2018,


Een dag die na de training al voorbij leek te zijn werd gered door veel hulp en hard werk!


De tijdtraining begon niet al te slecht en we konden een 8e plaats op de lijst zetten, waarna we terug de baan ingingen om het nog een rondje te proberen, ging er helaas iets fout tussen de kleppen en de nokkenas, de tuimelaar was vast te komen zitten waardoor de uitlaatklep open bleef staan .In eerste instantie zou dit betekenen dat onze dag voorbij zou zijn aangezien ons reserve blok met schade stond.  door veel sleutelwerk van onze monteurs en hulp van Albert Mellendijk, die ons een complete cilinderkop kwam brengen om ons toch aan het rijden te krijgen.

Een halfuur voor de eerste race was de motor klaar en konden we opgelucht ademhalen dat we alsnog konden rijden.


De start van de 1e manche was helaas niet goed, wij raakten met een ander team verstrikt met onze sturen, dit resulteerde erin dat we beide tot een noodstop kwamen op een zandwal, als 1 na laatste begonnen we aan onze race, we konden door er een strak tempo in te gooien  al snel een paar plaatsen winst maken, we lagen op de 6e positie met zo'n 5 min te gaan met een groot gat op de 5e plaats ,  maar we kregen het voor elkaar om flink door te zetten door te stoten naar de 5e plaats, we kwamen zelfs nog dicht in de buurt van de 4e positie maar helaas viel toen de finish vlag al.

De 2e manche was de start wat beter en konden we beginnen rond de 8e/9e positie, een paar snelle inhaal acties en een valpartij van een ander team zorgde ervoor dat wij konden door stoten naar de 5e positie, we kwamen steeds dichterbij de 4e positie en die konden we al snel overnemen. De rest van de race hebben we een constant tempo gereden zodat wij ook op deze 4e positie over de finish kwamen, voor mij en Lars onze beste positie die we hebben behaald in het Open Nederlands Kampioenschap.


Momenteel staan we op een 6e plaats in het O.N.K.


Bij deze willen ik en Lars graag Ronald-Bennie-Aad-Albert en Cor bedanken voor hun vele sleutelhulp om alles klaar te krijgen.


Groetjes SMX team Keuben - de Laat #22                                         Foto's :  dre'smxpics



Arnoldsweiler 06-05-2018


Dit weekend hebben Mike en Lars hun eerste IMBA (EK) wedstrijd gehad.

Op zaterdag rond een uur of 11 zijn we richting Arnoldsweiler (D) gereden.

Eenmaal aangekomen hebben we ons gesetteld en alles klaar gezet voor zondag.


De vrije training: we hebben eerst met een oude achterband een paar rondes gereden. We waren niet helemaal tevreden dus toen de achterband was verwisseld hebben we ook iets aan de vering veranderd. Dit ging daarna stukken beter en we zetten de 1e tijd weg.


De tijdtraining: we gingen als 7e de baan in maar reden al snel in onze eerste ronde 5 teams voorbij nu hadden we een mooi open veld en konden we mooi ons eigen ding doen. De tijdrondes gingen goed we hadden een 2e tijd dit was voor ons gevoel goed genoeg. En ik (Lars) zei tegen Mike dat ik graag had dat hij hem op snelheid uit reed zodat ik het de baan goed kon aanvoelen voor de manches. Zo gezegd zo gedaan.


De 1e manche: we hadden een goede start rond de 4e plaats kwamen we de eerste bocht door. We konden goed onze rondes rijden en reden zo naar de 2e plaats. Het gat met de 1e was groot maar we gingen ervoor en dit lukte ronde na ronde kwamen we dichterbij. Op een gegeven moment sprongen we de andere combinatie voorbij op een opstap die niemand sprong behalve wij. Dit voelde goed en we reden deze manche uit. We werden als 1e afgevlagd.


De 2e manche: we hadden een wat mindere start en kwamen rond de 5e plaats door, na een aantal ronden kregen we een rode vlag omdat een toeschouwer een steen op zijn hoofd had gehad en deze knock out was en moeilijk te bereiken was voor de hulptroepen. We kregen we een herstart. Dit duurde erg lang vooral omdat we pal in de zon stonden. De herstart was slecht voor ons kwamen rond de 7e plaats door. We konden zo terugrijden naar de 4e plaats daar begon de strijd weer. We lagen aardig snel terug op de 2e plaats. Toen een steen op leiding van de voor rem die het daarna niet meer deed. Dit ging een stuk moeilijker we besloten om de manche op safe uit te rijden. Het gat naar de 1e werd niet groter en ook niet kleiner we werden als 2e afgevlagd.


De 3e manche: we hadden een goede start kwamen als 2e door. We konden de 1e plaats al snel overnemen. we leidde de wedstrijd en dit ging prima en voelde super. Totdat we 4 ronde voor tijd er hard afgingen. Dit kwam door een achteraf blijkend  defecte achter veer. De bout was gebroken deze kon nu niet goed meer veren. We hebben 1 plaats afgegeven en de manche op een 2e plaats uitgereden.


We zijn in totaal 2e geworden en staan 2e in de stand met 6 punten achterstand op de nummer 1. We zijn tevreden over het weekend en hebben erg veel zin in de volgende ronde van het EK.


1 Juli  Feldkirch Oostenrijk


Mike en Lars hebben allebei wat blauwe plekken en spierpijn overgehouden aan de val. Maar het valt gelukkig allemaal mee.


Groetjes SMX team Keuben - de Laat #2                            Foto's :  dresmxpics  - Freddiefotografie .



Het O.N.K in Oss is voor SMXteam-Keuben goed verlopen!


Er waren 26 teams present, een mooi gevuld startveld dus, we konden in de tijdtraining een goede 9e tijd noteren, waardoor we een mooie startpositie hadden voor beide manches.


De start van de 1e manche verliep goed en we kwamen als 7e door, we merkten dat de afstelling van de vering niet optimaal stond en ondervonden redelijke moeite om de motor fatsoenlijk over de gaten in de baan te krijgen, hier door moesten we 2 plaatsen prijs geven, waarvan we er weer 1 hebben terug veroverd. Wij gingen als 9e over de finish.


De 2e manche was de start nog beter maar kwamen we weer als 7e door de eerste ronde, we konden goed meekomen maar moesten toch nog 1 positie afgeven en daarna hielden we onze 8e plaats goed vast, tijdens de race begon het hard te regenen en te onweren, hierdoor werd de race   6 min eerder afgevlagd.

We waren 7e totaal.


Volgend weekend 6 Mei is Arnoldsweiler Duitsland onze eerste race om het Europees kampioenschap.



Groetjes SMXteam Keuben - de Laat #22                                                  Foto : dresmxpics

Den Hout 08-04-2018


Afgelopen weekend hebben we gereden in Den Hout. We hebben zaterdag meegereden met de clubklasse en dit ging heel goed. De 1e manche waren we 2e en de 2e manche 1e dus dit betekende een overwinning. Zondag: dit was een NK + selectiewedstrijd voor het EK. De training verliep goed we hebben ons gewoon warm gereden en 1 keer aangezet. Dit gaf ons een 4e plaats waar we tevreden mee waren. De 1e manche: na een wat mindere start lagen we al vrij vlot op een 3e plaats. Na een leuke strijd met de 4 en 5e plaats. We konden de 3e plaats goed vast houden en reden zelfs het grote gat dicht naar de nummer 2 alleen kwamen we net 1 of 2 rondes tekort. We waren tevreden over het gevoel maar nog niet helemaal over de vering. De 2e manche: De vering een tikkeltje strakker gezet .En de start was een stuk beter. We kwamen als 2e uit de eerste bocht en pakten zo snel mogelijk de nummer 1. En konden onze weg als leiders van de wedstrijd voortzetten. Dit gaf een super goed gevoel aan ons beide. We hebben op een hard tempo de wedstrijd uitgereden en kijken terug op een leuk en geslaagd weekend. We zitten erbij voor het EK!!


Groetjes SMXteam Keuben - de Laat #22                                                    Foto : dresmxpics

Zijspan GP Oss 24/25-03-2018


Vrijdagavond zijn we afgereisd naar de Nederlandse GP in Oss. Dit zou mijn eerste Grand Prix zijn. Ik was hier helemaal niet nerveus voor dit kwam omdat Mike en ik het er al verschillende keren over hadden gehad hoe het zou verlopen en hoe we zouden gaan rijden. Nadat we de camper hadden geparkeerd hebben we met het team nog gezellig bij elkaar gezeten en lekker bij gekletst.         Zaterdag ik had de wekker op tijd gezet zodat ik nog kon gaan warmlopen in het bos dat naast de baan lag. Dit ging goed en ik was lekker warm toen ik terug kwam bij de camper. Daarna hebben we de motor, helmen en body protectors laten keuren dit ging allemaal vanzelf. Daarna hadden we de vrije training. Dit ging niet vanzelf we merkte na een paar rondes al dat het blok niet goed liep. We zijn de pit ingereden en in overleg met de monteurs besloten om terug te rijden naar de camper. De pre kwalificatie zat eraan te komen en nog liep het blok niet naar onze zin. We hadden overlegt met de monteurs en besloten om het blok te wisselen. Dit betekende wel dat we de pre kwalificatie helemaal zouden missen. De kwalificatie, we mochten pas als laatste naar het starthek. Dit zou in ons nadeel zijn. De start was wel heel erg goed en we kwamen als 11e door. Totdat na een paar ronden we een lekke band kregen. We zijn zo snel mogelijk naar de pit gereden,het achterwiel was heel snel gewisseld door de goed samenwerking van Mike, de monteurs en ik .Nadat wij driekwart hadden gehad voelde ik de motor helemaal glijden op een afsprong ik keek naar het achterwiel en deze was weer lek. Dus einde kwalificatie…… De last chance hier moesten we een tijd gaan zetten. Dit ging de eerste ronde al goed. We zetten een 2e tijd en deze is zo gebleven dus gekwalificeerd. Mijn eerste Grand Prix kwalificatie was binnen. Zondag: ik had weer de wekker gezet zodat ik warm kon gaan lopen. Dit was zo gebeurd en ik was weer lekker warm. De warming up training ging goed en konden lekker onze rondes rijden. De 1e manche de start was iets minder maar we hadden ons snel opgeklommen naar een 20e plaats dus net in de punten. Totdat we achter op een andere combinatie klapte die stilstond Mike en ik hadden allebei geen gele vlag gezien (volgens publiek ook niet door baancommissaris  gebruikt). Maar de koeler was wel lek er zat een groot gat in. Dus dat betekende einde wedstrijd. De 2e manche de motor was weer helemaal in orde en na een goede start reden we op een 15e plaats. Totdat we na kwart ronde een kontewipper  (groot brok beton)kregen en er voorover afgingen. Mike was even weg en heb hem zo snel mogelijk veiliggesteld nadat Mike weer bij was en alles besefte hebben we de motor aan de kant gezet en merkte ik zelf dat ik ook flink geschrokken was en ik wel even wou gaan zitten. Toen ik eens goed ging kijken naar de motor zag ik dat de beugel en het stuur helemaal krom waren. Dus toen ben ik maar gaan lopen omdat dit einde wedstrijd betekende. We hebben er allebei wat spierpijn aan overgehouden maar onze trots is niet gekrenkt en zijn druk bezig om aankomende zondag weer klaar te staan op O.N.K in Valkenswaard.


Groetjes Mike & Lars  # 22                                                                                      Foto : dresmxpics

O.N.K te Lochem. 04-03-2018


Voor afgelopen weekend kregen we een on Hollandse baan voorgeschoteld. door alle vorst van de laatste tijd was de baan bevroren en bikkelhard.

Het trainen en de tijdtraining verliepen goed, we kwamen eerst uit op een 23e tijd van de 35 en waren hier niet tevreden mee, we monteerden een ander achterwiel met andere band en klommen op naar de 16e plaats daar waren wij blij mee gezien het aantal zijspannen .

De eerste manche hadden we een goede start en konden meteen vooraan meekomen, we kwamen er helaas achter dat we op sommige plekken nog net iets vermogen te kort kwamen en daarom een aantal plaatsen verloren, we kwamen alsnog als 11e over de streep.

De tweede manche was de start helaas een stuk minder goed aangezien we op onze kant gingen door aanrakingen met andere teams. We konden onze weg vervolgen als een van de laatste en kwamen als 20e over de finish. Het Team #22 is uiterst tevreden over de vooruitgang van Mike & Lars we hebben weer erg genoten van hun rijden!


Nu hebben we even 2 weken geen wedstrijden maar zullen we wel gaan trainen.

En als alles binnen is de blokken op het gewenste nivo brengen voor de eerste GP        25 maart in Oss..


Groetjes Mike & Lars  # 22



Dit weekend hebben we gereden in Londinieres, Frankrijk  24/25 02-2018.


Zaterdag: We hebben 1x voor 12 uur gereden met het originele blok. Dit ging goed. Ik (Lars) had nog nooit op deze baan gereden, daarom had ik aan Mike gevraagd of hij rustig wilde beginnen zodat ik de baan goed kon onthouden. Dit ging goed en we reden al snel onze rondjes.


Daarna wilde we het andere blok eronder hangen, dit duurde iets langer als verwacht. Maar daarna nog lekker gereden. We konden allebei ons eigen ding doen en dit voelde heerlijk. S'avonds hebben we gezellig in de camper wat gekletst en de gopro beelden teruggekeken.


Zondag: We hadden de wekker gezet zodat we toch nog wat sessies konden rijden. De eerste keer terug in de baan voelde heel fijn. Het ging lekker en maakte onze rondjes. Ik (Lars) wilde me nu focussen op het duiken van de motor na een springbult. Dus Mike en ik hadden de afspraak gemaakt dat ik dat op de grote tafel ging proberen. Ik had het gevoel al heel snel onder de knie en de rest van de middag ging dit ook super. Mike en Ik waren hier ook super tevreden over.


Het was een super weekend!

Aankomend weekend begint het O.N.K seizoen weer. Dit is in Lochem de koffie staat klaar.


Tot dan

Mike & Lars #22

                GOPRO BEELDEN VAN ZATERDAG EN ZONDAG Trainingsweekend  Londinieres .

Vlm te Helchteren, 18-02-2018


De dag begon op een redelijk bevroren en gladde baan, we hadden echter de verkeerde bandenkeuze en kwamen niet verder dan een 3e tijd.


Een paar aanpassingen aan de vering gedaan en kijken hoe dit zou verlopen, de eerste manche begon goed met een kopstart. Door er een goed tempo in te zetten konden we ronde na ronde weglopen bij de achterliggende teams.  We konden deze manche winnend afsluiten.


Voor de tweede manche geen aanpassingen gedaan omdat de motor en het rijden ons goed beviel, we konden de tweede manche opnieuw beginnen met een kopstart en reden een paar ronden op kop, tot ik 'Mike' een inschattings foutje maakte bij een spoor en we stil kwamen te staan, Lars was vliegensvlug met het optillen van de motor waardoor we snel onze weg konden vervolgen op de tweede positie. De eerste positie konden we snel weer overnemen en we hebben deze manche opnieuw afgesloten met een winst.


Een goed begin voor ons! We zijn beide zeer tevreden hoe het rijden gaat!

Komend weekend wordt er getraind in Frankrijk.


Groetjes,

Mike & Lars